Filmy obejrzane w 2018 roku

Zliczam wszystkie filmy długometrażowe, również te obejrzane po raz któryś. Powtórki opatrzone są adnotacją [P]. Używam też oznaczeń: [doc] – dla pełnometrażowych dokumentów, [mini] – dla miniseriali i ***** – dla krótkometrażówek (tych nie numeruję).

Lista filmów obejrzanych w 2017 roku

Filmy obejrzane w 2018 roku: ? (W 2017: 400).
Krótkie metraże obejrzane w 2017 roku: ? (ostatni: „.”).

Filmy obejrzane w kinie w 2018 roku: 239 + ? shorty (stan na 16.11.2018).
Filmy obejrzane w kinie w 2017 roku: 255 (+ 4 krótkie metraże).

Filmy obejrzane w kinie w 2016 roku: 277 (+ 3 krótkie metraże).
Filmy obejrzane w kinie w 2015 roku: 193 (+ 2 krótkie metraże).
Filmy obejrzane w kinie w 2014 roku: 190 (+ 6 krótkich metraży).
Filmy obejrzane w kinie w 2013 roku: 172 (+ 2 krótkie metraże).
Filmy obejrzane w kinie w 2012 roku: 127 (+ 6 krótkich metraży).
Filmy obejrzane w kinie w 2011 roku: 76 (+ 3 krótkie metraże).

Styczeń 2018

001. „Zabójcze ryjówki” („The Killer Shrews”) (1959), reż. R. Kellogg – 6/10 (5,5)
002. „Prince of Broadway” („Prince of Broadway”) (2008), reż. S. Baker – 6/10
003. „Gra o wszystko” („Molly’s Game”) (2017), reż. Aaron Sorkin – 8/10 (7,5)
004. „I tak cię kocham” („The Big Sick”) (2017), reż. M. Showalter – 7/10 (7,5)
005. „Włóczęgi” („Włóczęgi”) (1939), reż. Michał Waszyński – 7/10
006. „Tajemnice lasu” („Into the Woods”) (2014), reż. Rob Marshall – 5/10 (4,5)
007. „Wyznania mordercy” („22-nenme no kokuhaku: Watashi ga satsujinhan desu”) (2017), reż. Yû Irie – 6/10
008. „Gotowi na wszystko. Exterminator” („Gotowi na wszystko. Exterminator”) (2017), reż. Michał Rogalski – 6/10 (5,5)
009. „Merantau” („Merantau”) (2009), reż. Gareth Evans – 4/10 (3,5)
010. „Opowieści o rodzinie Meyerowitz (utwory wybrane)” („The Meyerowitz Stories (New and Selected)”) (2017), reż. Noah Baumbach – 4/10 (4,5)
011. „The Anthem of the Heart” („Kokoro ga sakebitagatterunda.”) (2015) (Sub), reż. Tatsuyuki Nagai – 3/10
012. „Brad’s Status” („Brad’s Status”) (2017), reż. Mike White – 5/10
013. „Pomniejszenie” („Downsizing”) (2017), reż. Alexander Payne – 6/10 (5,5)
014. „Najlepszy ze światów” („Die beste aller Welten”) (2017), reż. Adrian Goiginger – 8/10 (7,5)
015. „Król rozrywki” („The Greatest Showman”) (2017), reż. M. Gracey – 6/10
016. „Gigantyczna jaszczurka” („The Giant Gila Monster”) (1959), reż. Ray Kellogg – 7/10 (6,5)
017. „Szalony Piotruś” („Pierrot le fou”) (1965), reż. Jean-Luc Godard – 6/10
018. „Atak paniki” („Atak paniki”) (2017), reż. Paweł Maślona – 5/10 (5,5)
019. „Cudowny chłopak” („Wonder”) (2017), reż. Stephen Chbosky – 4/10
020. „Drapieżne maleństwo” („Bringing Up Baby”) (1938), reż. Howard Hawks – 7/10 (7,5)
021. „Syn Królowej Śniegu” („Syn Królowej Śniegu”) (2017), reż. Robert Wichrowski – 6/10 (5,5)
022. „Więzień labiryntu: Lek na śmierć” („Maze Runner: The Death Cure”) (2018), reż. Wes Ball – 6/10
023. „Tamte dni, tamte noce” („Call Me by Your Name”) (2017), reż. Luca Guadagnino – 10/10
024. „Wygnanie” („Izgnanie”) (2007), reż. Andrey Zvyagintsev – 7/10
025. „Egzorcysta” („The Exorcist”) (1973) (Director’s Cut), reż. William Friedkin – 7/10 (7,5)
026. „Księżyc Jowisza” („Jupiter holdja”) (2017), reż. K. Mundruczó – 8/10 (7,5)
027. „Wszystkie pieniądze świata” („All the Money in the World”) (2017), reż. Ridley Scott – 6/10
028. „Tamte dni, tamte noce” („Call Me by Your Name”) (2017), reż. Luca Guadagnino – 10/10 [P]
029. „Książę w Nowym Jorku” („Coming to America”) (1988), reż. John Landis – 6/10 (5,5) [P]

Filmy obejrzane w kinie: 16.
Seans stycznia: „Tamte dni, tamte noce” Luki Guadagnino.
Drugi seans stycznia: „Najlepszy ze światów” Adriana Goigingera.
Seans stycznia: „Tamte dni, tamte noce” Luki Guadagnino.


La dolce vita w „Call Me by Your Name”.

Luty 2018

030. „Czas mroku” („Darkest Hour”) (2017), reż. Joe Wright – 6/10 (6,5)
031. „Życie jest piękne” („La vita è bella”) (1997), reż. Roberto Benigni – 9/10
032. „Zagubiona autostrada” („Lost Highway”) (1997), reż. David Lynch – 8/10 (7,5)
033. „Ran” („Ran”) (1985), reż. Akira Kurosawa – 8/10 (8,5)
034. „Good Night and Good Luck” („Good Night, and Good Luck.”) (2005), reż. George Clooney – 7/10 (7,5)
035. „Cinema Paradiso” („Nuovo Cinema Paradiso”) (1988), reż. Giuseppe Tornatore – 7/10
036. „Podwójne ubezpieczenie” („Double Indemnity”) (1944), reż. Billy Wilder – 7/10
037. „Trzy billboardy za Ebbing, Missouri” („Three Billboards Outside Ebbing, Missouri”) (2017), reż. Martin McDonagh – 8/10 (7,5)
038. „Plan B” („Plan B”) (2018), reż. Kinga Dębska – 5/10
039. „Ja, Godard” („Le Redoutable”) (2017), reż. Michel Hazanavicius – 8/10
040. „Zakazana planeta” („Forbidden Planet”) (1956), reż. Fred M. Wilcox – 7/10 (7,5)
041. „Drodzy biali ludzie” („Dear White People”) (2014), reż. J. Simien – 8/10
042. „Mudbound” („Mudbound”) (2017), reż. Dee Rees – 6/10 (6,5)
043. „Nie nazywaj mnie synem” („Mãe só há uma”) (2016), reż. Anna Muylaert – 7/10 (6,5)
044. „Wschód słońca” („Sunrise: A Song of Two Humans”) (1927), reż. F.W. Murnau – 7/10
045. „Amarcord” („Amarcord”) (1973), reż. Federico Fellini – 5/10 (4,5)
046. „Disaster Artist” („The Disaster Artist”) (2017), reż. J. Franco – 10/10 [P]
047. „Nowe oblicze Greya” („Fifty Shades Freed”) (2018), reż. J. Foley – 2/10
048. „Blask” („Hikari”) (2017), reż. Naomi Kawase – 4/10
049. „Czarna Pantera” („Black Panther”) (2018), reż. Ryan Coogler – 2/10 (2,5)
050. „Czwarta władza” („The Post”) (2017), reż. Steven Spielberg – 4/10
051. „Pomiędzy słowami” („Beyond Words”) (2017), reż. Urszula Antoniak – 8/10 (7,5)
052. „Jeszcze nie koniec” („Jusqu’à la garde”) (2017), reż. X. Legrand – 7/10
053. „Kształt wody” („The Shape of Water”) (2017), reż. G. del Toro – 6/10
054. „Tamte dni, tamte noce” („Call Me by Your Name”) (2017), reż. Luca Guadagnino – 10/10 [P]
055. „Kobiety mafii” („Kobiety mafii”) (2018), reż. Patryk Vega – 6/10
056. „Zakazane królestwo” („The Forbidden Kingdom”) (2008), reż. Rob Minkoff – 5/10 (4,5)
057. „Bez słowa” („Mute”) (2018), reż. Duncan Jones – 3/10 (3,5)
058. „W ułamku sekundy” („Aus dem Nichts”) (2017), reż. Fatih Akin – 7/10
059. „The Place” („The Place”) (2017), reż. Paolo Genovese – 7/10
060. „Nić widmo” („Phantom Thread”) (2017), reż. Paul Thomas Anderson – 10/10 (9,5)

Filmy obejrzane w kinie: 17.
Seans lutego: „Nić widmo” Paula Thomasa Andersona.
Drugi seans lutego: „Ja, Godard” Michela Hazanaviciusa.
Film lutego: „Życie jest piękne” Roberto Benigniego.


Perfekcja obrazu w „Pomiędzy słowami”.

Marzec 2018

061. „Podatek od miłości” („Podatek od miłości”) (2018), reż. Bartłomiej Ignaciuk – 7/10
062. „Lady Bird” („Lady Bird”) (2017), reż. Greta Gerwig – 8/10
063. „Jestem najlepsza. Ja, Tonya” („I, Tonya”) (2017), reż. C. Gillespie – 8/10
064. „Message from the King” („Message from the King”) (2016), reż. Fabrice du Welz – 6/10
065. „Mine” („Mine”) (2016), reż. Fabio Guaglione, Fabio Resinaro – 5/10 (4,5)
066. „Każdego dnia” („Every Day”) (2018), reż. Michael Sucsy – 7/10 (6,5)
067. „Czerwona jaskółka” („Red Sparrow”) (2018), reż. F. Lawrence – 6/10
068. „Gorzka siedemnastka” („The Edge of Seventeen”) (2016), reż. Kelly Fremon Craig – 7/10
069. „Każdy by chciał!!” („Everybody Wants Some!!”) (2016), reż. Richard Linklater – 7/10
070. „Sklep na rogu” („The Shop Around the Corner”) (1940), reż. Ernst Lubitsch – 8/10
071. „Urodzony 4 lipca” („Born on the Fourth of July”) (1989), reż. Oliver Stone – 7/10 (6,5)
072. „Omen” („The Omen”) (1976), reż. Richard Donner – 6/10 (5,5)
073. „Tag” („Riaru onigokko”) (2015), reż. Sion Sono – 8/10
074. „Skarb Sierra Madre” („The Treasure of the Sierra Madre”) (1948), reż. John Huston – 8/10
075. „Rebeka” („Rebecca”) (1940), reż. Alfred Hitchcock – 7/10
076. „Telefon towarzyski” („Pillow Talk”) (1959), reż. M. Gordon – 9/10 [P]
077. „Nie przysyłaj mi kwiatów” („Send Me No Flowers”) (1964), reż. Norman Jewison – 7/10 [P]
078. „Kochanku wróć” („Lover Come Back”) (1961), reż. Delbert Mann – 7/10 (7,5) [P]
079. „Boski porządek” („Die göttliche Ordnung”) (2017), reż. Petra Biondina Volpe – 6/10 (6,5)
080. „Wieczór gier” („Game Night”) (2018), reż. John Francis Daley, Jonathan Goldstein – 7/10 (7,5)
081. „Madame” („Madame”) (2017), reż. Amanda Sthers – 5/10
082. „W czterech ścianach życia” („Insyriated”) (2017), reż. Philippe Van Leeuw – 8/10 (7,5)
083. „Pitbull. Ostatni pies” („Pitbull. Ostatni pies”) (2018), reż. Władysław Pasikowski – 7/10 (6,5)
084. „Happy End” („Happy End”) (2017), reż. Michael Haneke – 7/10
085. „Powołanie” („La llamada”) (2017), reż. Javier Ambrossi, J. Calvo – 7/10
086. „Anihilacja” („Annihilation”) (2018), reż. Alex Garland – 7/10
087. „Olbrzym” („Handia”) (2017), reż. Aitor Arregi, Jon Garaño – 5/10
088. „Do zakochania jeden krok” („Finding Your Feet”) (2017), reż. Richard Loncraine – 5/10
089. „Lato 1993” („Estiu 1993”) (2017), reż. Carla Simón – 7/10
090. „Trudno powiedzieć żegnaj” („No sé decir adiós”) (2017), reż. Lino Escalera – 5/10
091. „Ciała” („Pieles”) (2017), reż. Eduardo Casanova – 5/10
092. „Ponette” („Ponette”) (1996), reż. Jacques Doillon – 6/10
093. „Aż do śmierci” („Morir”) (2017), reż. Fernando Franco – 3/10
094. „Autor” („El autor”) (2017), reż. Manuel Martín Cuenca – 5/10 (5,5)
095. „Wieża. Jasny dzień” („Wieża. Jasny dzień”) (2017), reż. J. Szelc – 9/10
096. „Nakarmić kruki” („Cría cuervos”) (1976), reż. Carlos Saura – 7/10
097. „Wind River. Na przeklętej ziemi” („Wind River”) (2017), reż. Taylor Sheridan – 6/10 (6,5)
098. „Robin Hood: Faceci w rajtuzach” („Robin Hood: Men in Tights”) (1993), reż. Mel Brooks – 7/10 [P]
099. „Królowie Dogtown” („Lords of Dogtown”) (2005), reż. Catherine Hardwicke – 7/10
100. „Rytuał” („The Ritual”) (2017), reż. David Bruckner – 7/10 (7,5)
101. „Zawrót głowy” („Vertigo”) (1958), reż. Alfred Hitchcock – 7/10

Filmy obejrzane w kinie: 21.
Seans marca: „Wieża. Jasny dzień” Jagody Szelc.
Drugi seans marca: „Lady Bird” Grety Gerwig.
Trzeci seans marca: „Jestem najlepsza. Ja, Tonya” Craiga Gillespie.
Film marca: „Wieża. Jasny dzień” Jagody Szelc.


Taki słodziak w „Rebece”.

Kwiecień 2018

102. „Lewy sercowy” („Punch-Drunk Love”) (2002), reż. P. T. Anderson – 7/10
103. „Zabić wspomnienia” („Reign Over Me”) (2007), reż. Mike Binder – 5/10
104. „Dr Strangelove, czyli jak przestałem się martwić i pokochałem bombę” („Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb”) (1964), reż. Stanley Kubrick – 8/10
105. „50 pierwszych randek” („50 First Dates”) (2004), reż. P. Segal – 5/10 (5,5)
106. „Rodzinne rewolucje” („Blended”) (2014), reż. Frank Coraci – 4/10
107. „Sicilian Ghost Story” („Sicilian Ghost Story”) (2017), reż. Fabio Grassadonia, Antonio Piazza – 8/10 (7,5)
108. „Zbrodnie czasu” („Los Cronocrímenes”) (2007), reż. N. Vigalondo – 6/10
109. „Twarz” („Twarz”) (2017), reż. Małgorzata Szumowska – 7/10 (6,5)
110. „Bezlitosny” („Bool-han-dang: Na-bbeum Nom-deul-eui Se-sang”) (2017), reż. Sung-hyun Byun – 8/10 (7,5)
111. „Player One” („Ready Player One”) (2018), reż. S. Spielberg – 9/10 (8,5)
112. „Ciche miejsce” („A Quiet Place”) (2018), reż. John Krasinski – 9/10
113. „Nigdy cię tu nie było” („You Were Never Really Here”) (2017), reż. Lynne Ramsay – 7/10 (7,5)
114. „Lolita” („Lolita”) (1962), reż. Stanley Kubrick – 6/10
115. „Lolita” („Lolita”) (1997), reż. Adrian Lyne – 7/10 [P]
116. „Paryż i dziewczyna” („Jeune femme”) (2017), reż. L. Sérraille – 8/10 (7,5)
117. „Znikasz” („Du forsvinder”) (2017), reż. Peter Schønau Fog – 7/10 (6,5)
118. „Ramen. Smak wspomnień” („Ramen teh”) (2018), reż. E. Khoo – 5/10 (5,5)
119. „Fokstrot” („Foxtrot”) (2017), reż. Samuel Maoz – 8/10 (8,5)
120. „Obietnica poranka” („La Promesse de l’aube”) (2017), reż. Éric Barbier – 7/10 (6,5)
121. „Piękna i bestie” („Aala kaf ifrit”) (2017), reż. Kaouther Ben Hania, Khaled Barsaoui – 8/10
122. „Party” („The Party”) (2017), reż. Sally Potter – 9/10 [P]
123. „Utoya – 22 lipca” („Utøya 22. juli”) (2018), reż. Erik Poppe – 7/10 (7,5)
124. „Tranzyt” („Transit”) (2018), reż. Christian Petzold – 6/10 (6,5)
125. „Sweet Country” („Sweet Country”) (2017), reż. W. Thornton – 6/10 (6,5)
126. „Neapol spowity tajemnicą” („Napoli velata”) (2017), reż. F. Özpetek – 6/10
127. „Walc w alejkach” („In den Gängen”) (2018), reż. T. Stuber – 7/10 (6,5)
128. „Dziedziczki” („Las herederas”) (2018), reż. Marcelo Martinessi – 5/10
129. „Do zobaczenia w zaświatach” („Au revoir là-haut”) (2017), reż. Albert Dupontel – 5/10 (5,5)
130. „Z perspektywy Paryża” („Mes provinciales”) (2018), reż. Jean-Paul Civeyrac – 6/10
131. „Wyspa psów” („Isle of Dogs”) (2018), reż. Wes Anderson – 8/10
132. „Raz się żyje” („Gringo”) (2018), reż. Nash Edgerton – 5/10
133. „Avengers: Wojna bez granic” („Avengers: Infinity War”) (2018), reż. Anthony Russo, Joe Russo – 7/10 (7,5)
134. „Dziewczyna we mgle” („La ragazza nella nebbia”) (2017), reż. Donato Carrisi – 4/10
135. „Śmierć Stalina” („The Death of Stalin”) (2017), reż. A. Iannucci – 8/10
136. „Powietrze” („Luft”) (2017), reż. Anatol Schuster – 6/10 (5,5)
137. „Ukryci w sitowiu” („A Moment in the Reeds”) (2017), reż. Mikko Makela – 4/10
138. „Zapętleni” („In the Loop”) (2009), reż. Armando Iannucci – 7/10
139. „To nie jest kolejna komedia dla kretynów” („Not Another Teen Movie”) (2001), reż. Joel Gallen – 6/10 (6,5) [P]
140. „Rozegraj to na luzie” („Playing it Cool”) (2014), reż. Justin Reardon – 3/10

Filmy obejrzane w kinie: 28.
Seans kwietnia: „Ciche miejsce” Johna Krasinskiego.
Drugi seans kwietnia: „Player One” Stevena Spielberga.
Trzeci seans kwietnia: „Fokstrot” Samuela Maoza.
Film kwietnia: „Ciche miejsce” Johna Krasinskiego.


Tysiące lat czynienia pokoju poprzez wojnę w „Dr Strangelove, czyli jak przestałem się martwić i pokochałem bombę”.

Maj 2018

141. „Meru” („Meru”) (2015), reż. Jimmy Chin, E. Chai Vasarhelyi – 8/10 [doc]
142. „Push” („Push”) (2009), reż. Paul McGuigan – 5/10
143. „Psychokineza” („Yeom-lyeok”) (2018), reż. Sang-ho Yeon – 3/10 (3,5)
144. „Player One” („Ready Player One”) (2018), reż. Steven Spielberg – 9/10 (8,5) [P]
145. „Ilu miałaś facetów?” („What’s Your Number?”) (2011), reż. Mark Mylod – 6/10 (5,5)
146. „The Losers: Drużyna potępionych” („The Losers”) (2010), reż. Sylvain White – 6/10 (6,5)
147. „Królowie ulicy” („Street Kings”) (2008), reż. David Ayer – 5/10 (5,5)
148. „Laura” („Laura”) (1944), reż. Otto Preminger – 8/10
149. „Bulwar Zachodzącego Słońca” („Sunset Blvd.”) (1950), reż. Billy Wilder – 6/10
150. „Thor: Ragnarok” („Thor: Ragnarok”) (2017), reż. Taika Waititi – 9/10 [P]
151. „Sznur” („Rope”) (1948), reż. Alfred Hitchcock – 6/10
152. „Pętla” („Pętla”) (1957), reż. Wojciech Has – 8/10
153. „Tureckie owoce” („Turks Fruit”) (1973), reż. Paul Verhoeven – 9/10
154. „Funny Games” („Funny Games”) (1997), reż. Michael Haneke – 7/10 (7,5)
155. „London” („London”) (2005), reż. Hunter Richards – 4/10
156. „Egzamin dojrzałości” („The Perfect Score”) (2004), reż. Brian Robbins – 5/10 (5,5)
157. „Zeus i Roksana” („Zeus and Roxanne”) (1997), reż. George T. Miller – 5/10
158. „Zabójstwo” („The Killing”) (1958), reż. Stanley Kubrick – 7/10
159. „Strażnicy cnoty” („Blockers”) (2018), reż. Kay Cannon – 6/10 (5,5)
160. „Kochankowie jednego dnia” („L’amant d’un jour”) (2017), reż. Philippe Garrel – 5/10 (5,5)
161. „Ghostland” („Ghostland”) (2018), reż. Pascal Laugier – 8/10
162. „Taxi 5” („Taxi 5”) (2018), reż. Franck Gastambide – 2/10
163. „Twarze, plaże” („Visages, villages”) (2017), reż. Agnès Varda, JR – 8/10 (8,5) [doc]
164. „Siódma pieczęć” („Det sjunde inseglet”) (1957), reż. Ingmar Bergman – 8/10 (7,5)
165. „Gruzińskie miasto słońca” („City of the Sun”) (2017), reż. Rati Oneli – 7/10 [doc]
166. „Książę i dybuk” („Książę i dybuk”) (2017), reż. Elwira Niewiera, Piotr Rosołowski – 8/10 [doc]
167. „Detektyw samuraj” („Top Knot Detective”) (2016), reż. Aaron McCann, Dominic Pearce – 7/10 (7,5) [doc]
168. „Tully” („Tully”) (2018), reż. Jason Reitman – 8/10
169. „Rem Koolhaas – starchitekt” („REM: Rem Koolhaas Documentary”) (2016), reż. Tomas Koolhaas – 3/10 [doc]
170. „The Lodgers. Przeklęci” („The Lodgers”) (2017), reż. Brian O’Malley – 4/10
171. „Święta góra” („Holy Mountain”) (2018), reż. R. Messner – 6/10 (6,5) [doc]
172. „Deadpool 2” („Deadpool 2”) (2018), reż. David Leitch – 7/10
173. „Gdy zapłakał byk” („When the Bull Cried”) (2017), reż. Karen Vázquez Guadarrama, Bart Goossens – 7/10 (6,5) [doc]
174. „Rampage: Dzika furia” („Rampage”) (2018), reż. Brad Peyton – 6/10
175. „Zabójcze ciało” („Jennifer’s Body”) (2009), reż. Karyn Kusama – 5/10
176. „Prawdziwa historia” („D’après une histoire vraie”) (2017), reż. Roman Polański – 3/10
177. „Zimowi bracia” („Vinterbrødre”) (2017), reż. Hlynur Pálmason – 6/10 (6,5)
178. „Duża ryba i begonia” („Dayu haitang”) (2016) (Sub), reż. Xuan Liang, Chun Zhang – 7/10 (6,5)
179. „Free Fire” („Free Fire”) (2016), reż. Ben Wheatley – 7/10
180. „Salut 7” („Salyut-7”) (2017), reż. Klim Shipenko – 6/10
181. „Czas pionierów” („Vremya pervykh”) (2017), reż. Dmitriy Kiselev – 7/10 (6,5)
182. „Bella i Sebastian” („Belle et Sébastien”) (2013) (Dub), reż. Nicolas Vanier – 6/10 (5,5)
183. „Transporter: Nowa moc” („The Transporter Refueled”) (2015), reż. Camille Delamarre – 4/10
184. „Tam, gdzie rosną poziomki” („Smultronstället”) (1957), reż. Ingmar Bergman – 5/10 (5,5)
185. „Han Solo: Gwiezdne wojny – historie” („Solo: A Star Wars Story”) (2018), reż. Ron Howard – 7/10
186. „Ella i John” („The Leisure Seeker”) (2017), reż. Paolo Virzì – 6/10
187. „Bakemono no ko” („Bakemono no ko”) (2015) (Sub), reż. Mamoru Hosoda – 7/10

Filmy obejrzane w kinie: 21.
Seans maja: „Twarze, plaże” Agnès Vardy i JR.
Drugi seans maja: „Ghostland” Pascala Laugiera.
Film maja: „Tureckie owoce” Paula Verhoevena.


Pokój z widokiem w „Meru”.


i street art najwyższej próby w „Visages, villages”.

Czerwiec 2018

188. „Bella i Sebastian 2” („Belle et Sébastien, l’aventure continue”) (2015) (Dub), reż. Christian Duguay – 6/10
189. „Beksińscy. Album wideofoniczny” („Beksińscy. Album wideofoniczny”) (2017), reż. Marcin Borchardt – 7/10 [doc]
190. „Bella i Sebastian 3” („Belle et Sébastien 3, le dernier chapitre”) (2017) (Dub), reż. Clovis Cornillac – 5/10
191. „Przebudzenie dusz” („Ghost Stories”) (2017), reż. Jeremy Dyson, Andy Nyman – 5/10 (5,5)
192. „Zimna wojna” („Zimna wojna”) (2018), reż. P. Pawlikowski – 7/10 (7,5)
193. „Martyrs. Skazani na strach” („Martyrs”) (2008), reż. Pascal Laugier – 8/10
194. „Thelma” („Thelma”) (2017), reż. Joachim Trier – 7/10 (7,5)
195. „Czuwaj” („Czuwaj”) (2017), reż. Robert Gliński – 5/10
196. „Jurassic World: Upadłe królestwo” („Jurassic World: Fallen Kingdom”) (2018), reż. J.A. Bayona – 7/10 (6,5)
197. „Kwiat pustyni” („Desert Flower”) (2009), reż. Sherry Hormann – 5/10
198. „I że ci nie odpuszczę” („Overboard”) (2018), reż. Rob Greenberg – 2/10
199. „Kochając Pabla, nienawidząc Escobara” („Loving Pablo”) (2017), reż. Fernando León de Aranoa – 6/10
200. „Twój Simon” („Love, Simon”) (2018), reż. Greg Berlanti – 6/10 (5,5)
201. „W cieniu drzewa” („Undir trénu”) (2017), reż. Hafsteinn Gunnar Sigurðsson – 7/10
202. „Dziedzictwo. Hereditary” („Hereditary”) (2018), reż. Ari Aster – 6/10 (6,5)
203. „Jak stracić przyjaciół i zrazić do siebie ludzi” („How to Lose Friends & Alienate People”) (2008), reż. Robert B. Weide – 5/10 (5,5)

Filmy obejrzane w kinie: 12.
Seans czerwca: „Zimna wojna” Pawła Pawlikowskiego.
Drugi seans czerwca: „Thelma” Joachima Triera.
Film czerwca: „Martyrs. Skazani na strach” Pascala Laugiera.


Trudna emigracja w „Zimnej wojnie”.

Lipiec 2018

204. „Złodzieje rowerów” („Ladri di biciclette”) (1948), reż. V. De Sica – 7/10
205. „Alex Strangelove” („Alex Strangelove”) (2018), reż. Craig Johnson – 6/10
206. „Wilson” („Wilson”) (2017), reż. Craig Johnson – 7/10
207. „Odgłosy” („Suspiria”) (1977), reż. Dario Argento – 8/10
208. „Berlin Syndrome” („Berlin Syndrome”) (2017), reż. Cate Shortland – 5/10
209. „Jestem taka piękna!” („I Feel Pretty”) (2018), reż. Abby Kohn – 6/10
210. „Berek” („Tag”) (2018), reż. Jeff Tomsic – 6/10
211. „Whitney” („Whitney”) (2017), reż. Kevin Macdonald – 6/10 (5,5) [doc]
212. „41 dni nadziei” („Adrift”) (2018), reż. Baltasar Kormákur – 6/10
213. „Ocean’s 8” („Ocean’s Eight”) (2018), reż. Gary Ross – 4/10
214. „Przeklęta liga” („The Damned United”) (2009), reż. Tom Hooper – 6/10
215. „Czego życzy sobie kobieta” („All I Wish”) (2017), reż. Susan Walter – 6/10
216. „Na plaży Chesil” („On Chesil Beach”) (2017), reż. D. Cooke – 5/10 (5,5)
217. „Człowiek bez pamięci” („Salinjaui gieokbeob”) (2017), reż. Shin-yeon Won – 7/10 (7,5)
218. „McQueen” („McQueen”) (2018), reż. Ian Bonhôte, Peter Ettedgui – 8/10 (7,5) [doc]
219. „Niezwykła podróż fakira, który utknął w szafie” („The Extraordinary Journey of the Fakir”) (2018), reż. Ken Scott – 6/10 (5,5)
220. „Podwójne uderzenie” („Double Impact”) (1991), reż. Sh. Lettich – 6/10
221. „Stracony weekend” („The Lost Weekend”) (1945), reż. Billy Wilder – 6/10
222. „Rio Lobo” („Rio Lobo”) (1970), reż. Howard Hawks – 7/10 (7,5)
223. „Sicario 2: Soldado” („Sicario: Day of the Soldado”) (2018), reż. Stefano Sollima – 7/10
224. „JCVD” („JCVD”) (2008), reż. Mabrouk El Mechri – 7/10 (6,5)
225. „Henry – Portret seryjnego mordercy” („Henry: Portrait of a Serial Killer”) (1986), reż. John McNaughton – 6/10

Filmy obejrzane w kinie: 11.
Seans lipca: „McQueen” Iana Bonhôte i Petera Ettedgui.
Drugi seans lipca: „Sicario 2: Soldado” Stefano Sollimy.
Film lipca: „Odgłosy” Dario Argento.


Alicja w Krainie „Suspirii”.

Sierpień 2018

226. „Kaliber” („Calibre”) (2018), reż. Matt Palmer – 5/10
227. „Stracone lata” („Running on Empty”) (1988), reż. Sidney Lumet – 7/10
228. „Kiedy Harry poznał Sally” („When Harry Met Sally…”) (1989), reż. Rob Reiner – 8/10
229. „Powrót do raju” („Return to Paradise”) (1998), reż. Joseph Ruben – 7/10
230. „Moje własne Idaho” („My Own Private Idaho”) (1991), reż. Gus Van Sant – 7/10
231. „Joaquin Phoenix: Jestem, jaki jestem” („I’m Still Here”) (2010), reż. Casey Affleck – 6/10
232. „Kochankowie” („Two Lovers”) (2008), reż. James Gray – 6/10 (5,5)
233. „Prawdziwe kłamstwa” („True Lies”) (1994), reż. James Cameron – 7/10 (6,5) [P]
234. „Modlitwa za konających” („A Prayer for the Dying”) (1987), reż. Mike Hodges – 5/10
235. „Opowieść” („The Tale”) (2018), reż. Jennifer Fox – 7/10 (7,5)
236. „Spacer po linie” („Walk the Line”) (2005), reż. James Mangold – 6/10 (6,5)
237. „Detroit” („Detroit”) (2017), reż. Kathryn Bigelow – 8/10
238. „Morze drzew” („The Sea of Trees”) (2015), reż. Gus Van Sant – 5/10 (5,5)
239. „Stanley i Iris” („Stanley & Iris”) (1990), reż. Martin Ritt – 7/10 (7,5)
240. „Ostatnie metro” („Le dernier métro”) (1980), reż. François Truffaut – 5/10
241. „Mission: Impossible – Fallout” („Mission: Impossible – Fallout”) (2018), reż. Christopher McQuarrie – 7/10 (6,5)
242. „Człowiek, który zabił Don Kichota” („The Man Who Killed Don Quixote”) (2018), reż. Terry Gilliam – 8/10
243. „Rozważna i romantyczna” („Sense and Sensibility”) (1995), reż. Ang Lee – 7/10 [P]
244. „Siedem dusz” („Seven Pounds”) (2008), reż. Gabriele Muccino – 3/10
245. „Szpieg, który mnie rzucił” („The Spy Who Dumped Me”) (2018), reż. Susanna Fogel – 6/10
246. „Człowiek delfin” („Dolphin Man”) (2017), reż. Lefteris Charitos – 7/10 [doc]
247. „Nieposłuszne” („Disobedience”) (2017), reż. Sebastián Lelio – 6/10
248. „Ant-Man i Osa” („Ant-Man and the Wasp”) (2018), reż. Peyton Reed – 7/10 (6,5)
249. „Pod ciemnymi gwiazdami” („Beast”) (2017), reż. Michael Pearce – 7/10
250. „Loveling” („Benzinho”) (2018), reż. Gustavo Pizzi – 5/10 (5,5)
251. „Też go kocham” („Juliet, Naked”) (2018), reż. Jesse Peretz – 7/10
252. „The Meg” („The Meg”) (2018), reż. Jon Turteltaub – 5/10 (4,5)
253. „Mroczne umysły” („The Darkest Minds”) (2018), reż. Jennifer Yuh Nelson – 3/10 (2,5)
254. „Krzysiu, gdzie jesteś?” („Christopher Robin”) (2018), reż. Marc Forster – 7/10
255. „Dogman” („Dogman”) (2018), reż. Matteo Garrone – 7/10 (6,5)
256. „Bajecznie bogaci Azjaci” („Crazy Rich Asians”) (2018), reż. Jon M. Chu – 6/10

Filmy obejrzane w kinie: 14.
Seans sierpnia: „Człowiek, który zabił Don Kichota” Terry’ego Gilliama.
Drugi seans sierpnia: „Pod ciemnymi gwiazdami” Michaela Pearce’a.
Film sierpnia: „Człowiek, który zabił Don Kichota” Terry’ego Gilliama.


Oszałamiająca głębia w „Dolphin Man”.

Wrzesień 2018

257. „Lato” („Leto”) (2018), reż. Kirill Serebrennikov – 8/10 (7,5)
258. „Zama” („Zama”) (2017), reż. Lucrecia Martel – 6/10
259. „Trzech facetów z Teksasu” („Bottle Rocket”) (1996), reż. Wes Anderson – 6/10
260. „Zakonnica” („The Nun”) (2018), reż. Corin Hardy – 2/10
261. „Juliusz” („Juliusz”) (2018), reż. Aleksander Pietrzak – 8/10
262. „Żona” („The Wife”) (2017), reż. Björn Runge – 4/10
263. „Letnia szkoła życia” („L’atelier”) (2017), reż. Laurent Cantet – 8/10 (7,5)
264. „Dom, który zbudował Jack” („The House That Jack Built”) (2018), reż. Lars von Trier – 9/10
265. „Czarne bractwo. BlacKkKlansman” („BlacKkKlansman”) (2018), reż. Spike Lee – 7/10
266. „Smak zemsty. Peppermint” („Peppermint”) (2018), reż. Pierre Morel – 6/10
267. „Predator” („Predator”) (2018), reż. Shane Black – 6/10
268. „Tajemnice Silver Lake” („Under the Silver Lake”) (2018), reż. David Robert Mitchell – 7/10
269. „Logan Lucky” („Logan Lucky”) (2017), reż. Steven Soderbergh – 5/10 (5,5)
270. „Czyściciele internetu” („The Cleaners”) (2018), reż. Moritz Riesewieck, Hans Block – 6/10 (5,5) [doc]
271. „Kler” („Kler”) (2018), reż. Wojciech Smarzowski – 8/10 (7,5)
272. „Rushmore” („Rushmore”) (1998), reż. Wes Anderson – 7/10

Filmy obejrzane w kinie: 13.
Seans września: „Dom, który zbudował Jack” Larsa von Triera.
Drugi seans września: „Juliusz” Aleksandra Pietrzaka.
Film września: „Dom, który zbudował Jack” Larsa von Triera.


Bo to zła kobieta była;) w „The House That Jack Built”.

Październik 2018

273. „Searching” („Searching”) (2018), reż. Steven Soderbergh – 5/10
274. „Igielnik” („Pin Cushion”) (2017), reż. Deborah Haywood – 7/10
275. „Juliusz” („Juliusz”) (2018), reż. Aleksander Pietrzak – 8/10 [P]
276. „Venom” („Venom”) (2018), reż. Ruben Fleischer – 1/10 (0)
277. „Arktyka” („Arctic”) (2018), reż. Joe Penna – 7/10
278. „Młodość Astrid” („Unga Astrid”) (2018), reż. Pernille Fischer Christensen – 7/10
279. „Hard Paint” („Tinta Bruta”) (2018), reż. Filipe Matzembacher, Márcio Reolon – 7/10
280. „Nina” („Nina”) (2018), reż. Olga Chajdas – 5/10
281. „Królowa strachu” („La reina del miedo”) (2018), reż. Valeria Bertuccelli, Fabiana Tiscornia – 7/10
282. „RocKabul” („RocKabul”) (2018), reż. Travis Beard – 7/10 [doc]
283. „Łagodna obojętność świata” („Laskovoe bezrazlichie mira”) (2018), reż. Adilkhan Yerzhanov – 9/10
284. „Z biegiem Okawango” („Into the Okavango”) (2018), reż. Neil Gelinas – 8/10 [doc]
285. „Eter” („Eter”) (2018), reż. Krzysztof Zanussi – 3/10
286. „Upadek amerykańskiego imperium” („La chute de l’empire américain”) (2018), reż. Denys Arcand – 9/10
287. „Zanurzenie” („Hatzlila”) (2018), reż. Yona Rozenkier – 8/10
288. „Anioł” („Un Ange”) (2018), reż. Koen Mortier – 6/10
289. „Dwa bilety do domu” („Dva bileta domoy”) (2018), reż. Dmitriy Meskhiev – 5/10
290. „Istota świata” („Serdtse mira”) (2018), reż. Natalia Meshchaninova – 7/10 (7,5)
291. „Kobieta pracująca” („Isha Ovedet”) (2018), reż. Michal Aviad – 5/10 (5,5)
292. „Ruben Brandt, kolekcjoner” („Ruben Brandt, a gyüjtö”) (2018) (Sub), reż. Milorad Krstić – 7/10
293. „Bliscy wrogowie” („Frères ennemis”) (2018), reż. David Oelhoffen – 6/10
294. „Diabeł morski” („Kraben rāhu”) (2018), reż. Phuttiphong Aroonpheng – 5/10 (5,5)
295. „Food truck” („L’Enkas”) (2018), reż. Sarah Marx – 5/10 (5,5)
296. „Barbarzyńcy” („Les Fauves”) (2018), reż. Vincent Mariette – 6/10 (5,5)
297. „Break” („Break”) (2018), reż. Marc Fouchard – 4/10
298. „Zdecyduj się” („Võta või jäta”) (2018), reż. Liina Trishkina-Vanhatalo – 7/10 (7,5)
299. „Mihkel” („Vaidas: Undir halastjörnu”) (2018), reż. Ari Alexander Ergis Magnússon – 5/10
300. „Kto ci zaśpiewa” („Quién te cantará”) (2018), reż. Carlos Vermut – 7/10
301. „Satash” („Satash”) (2018), reż. Tulegen Baitukenov – 7/10
302. „Rzeka” („Ozen”) (2018), reż. Emir Baigazin – 7/10
303. „Moon Hotel Kabul” („Moon Hotel Kabul”) (2018), reż. Anca Damian – 6/10
304. „Wizja” („Vision”) (2018), reż. Naomi Kawase – 5/10
305. „Moje arcydzieło” („Mi obra maestra”) (2018), reż. Gastón Duprat – 7/10 (7,5)
306. „Ziemia” („Land”) (2018), reż. Babak Jalali – 7/10
307. „Ederlezi Rising” („Ederlezi Rising”) (2018), reż. Lazar Bodroža – 2/10
308. „Mapplethorpe” („Mapplethorpe”) (2018), reż. Ondi Timoner – 5/10 (5,5)
309. „High Life” („High Life”) (2018), reż. Claire Denis – 4/10
310. „Klub Kanibali” („O Clube dos Canibais”) (2018), reż. Guto Parente – 6/10 (6,5)
311. „Kiedy padają drzewa” („Koly padayut dereva”) (2018), reż. Marysia Nikitiuk – 7/10
312. „Motyle” („Kelebekler”) (2018), reż. Tolga Karaçelik – 9/10
313. „Noc przez dwanaście lat” („La noche de 12 años”) (2018), reż. Álvaro Brechner – 7/10 (6,5)
314. „Delegacja” („Delegacioni”) (2018), reż. Bujar Alimani – 3/10
315. „Diamantino” („Diamantino”) (2018), reż. Gabriel Abrantes, Daniel Schmidt – 7/10
316. „My, kojoty” („Nous, les coyotes”) (2018), reż. Hanna Ladoul, Marco la Via – 4/10
317. „Irina” („Irina”) (2018), reż. Nadejda Koseva – 7/10 (7,5)
318. „Nancy” („Nancy”) (2018), reż. Christina Choe – 8/10 (7,5)
319. „Mrzyj, monstrum, mrzyj” („Muere, monstruo, muere”) (2018), reż. Alejandro Fadel – 8/10
320. „Donbas” („Donbass”) (2018), reż. Sergey Loznitsa – 6/10 (6,5)
321. „Jak pies z kotem” („Jak pies z kotem”) (2018), reż. Janusz Kondratiuk – 6/10
322. „Siedem lat jednej nocy” („7 Nyeon-eui bam”) (2018), reż. Chang-min Choo – 4/10
323. „53 wojny” („53 wojny”) (2018), reż. Ewa Bukowska – 6/10
324. „Źle się dzieje w El Royale” („Bad Times at the El Royale”) (2018), reż. Drew Goddard – 8/10
325. „Korpo” („Mayhem”) (2017), reż. Joe Lynch – 6/10 (6,5)
326. „Suspiria” („Suspiria”) (2018), reż. Luca Guadagnino – 6/10 (6,5)
327. „Oblicze mroku” („Look Away”) (2017), reż. Assaf Bernstein – 3/10 (3,5)
328. „Halloween” („Halloween”) (1978), reż. John Carpenter – 7/10
329. „7 uczuć” („7 uczuć”) (2018), reż. Marek Koterski – 5/10 (5,5)
330. „Pierwszy człowiek” („First Man”) (2018), reż. Damien Chazelle – 6/10 (5,5)
331. „Zwyczajna przysługa” („A Simple Favor”) (2018), reż. Paul Feig – 6/10
332. „Halloween” („Halloween”) (2018), reż. David Gordon Green – 5/10 (4,5)
333. „Climax” („Climax”) (2018), reż. Gaspar Noé – 9/10
334. „The World Is Yours” („Le monde est à toi”) (2018), reż. Romain Gavras – 3/10 (3,5)

Filmy obejrzane w kinie: 59.
Seans października: „Łagodna obojętność świata” Aldichana Jerżanowa.
Drugi seans października: „Climax” Gaspara Noé.
Trzeci seans października: „Upadek amerykańskiego imperium” Denysa Arcanda.
Czwarty seans października: „Motyle” Tolgi Karaçelika.
Film października: „Łagodna obojętność świata” Aldichana Jerżanowa.


Czerwona sukienka w „Łagodnej obojętności świata”.

Listopad 2018

335. „Bohemian Rhapsody” („Bohemian Rhapsody”) (2018), reż. Bryan Singer – 6/10
336. „Dziewczyna w sieci pająka” („The Girl in the Spider’s Web”) (2018), reż. Fede Alvarez – 6/10 (5,5)
337. „Opiekunka” („The Babysitter”) (2017), reż. McG – 6/10
338. „Listopad” („November”) (2017), reż. Rainer Sarnet – 8/10 (8,5)
339. „Mandala” („Mandala”) (1981), reż. Kwon-taek Im – 8/10
340. „Delta Boys” („Sel-ta bo-i-jeu”) (2016), reż. Bong Soo Ko – 9/10
341. „Jeszcze dzień życia” („Another Day of Life”) (2018) (Dub/Sub), reż. Damian Nenow, Raúl de la Fuente – 6/10 (6,5)
342. „Sopyonje” („Seopyeonje”) (1993), reż. Kwon-taek Im – 6/10
343. „Dziecko” („Sal-a-nam-eun”) (2017), reż. Dong-seok Shin – 5/10 (5,5)
344. „Chwilowe trudności” („Vremennye trudnosti”) (2018), reż. Mikhail Raskhodnikov – 5/10
345. „Głębokie rzeki” („Glubokie reki”) (2018), reż. Vladimir Bitokov – 5/10 (5,5)
345. „Alfa” („Alpha”) (2018) (Dub), reż. Albert Hughes – 6/10
347. „Trawa” („Pul-ip-deul”) (2018), reż. Sang-soo Hong – 8/10 (8,5)
348. „Płomienie” („Beo-ning”) (2018), reż. Chang-dong Lee – 8/10
349. „Kryształ” („Khrustal”) (2018), reż. Darya Zhuk – 7/10 (7,5)
350. „Worek bez dna” („Meshok bez dna”) (2017), reż. Rustam Khamdamov – 4/10
351. „Winni” („Den skyldige”) (2018), reż. Gustav Möller – 7/10
352. „Taksówkarz” („Taek-si un-jeon-sa”) (2016), reż. Hun Jang – 4/10
353. „Dwoje” („Dvoe”) (2018), reż. Timofey Zhalnin – 7/10 (6,5)
354. „Car-ptak” („Toyon kyyl”) (2018), reż. Eduard Novikov – 7/10
355. „Dowłatow” („Dovlatov”) (2018), reż. Aleksey German Jr. – 8/10 (7,5)
356. „Nu” („Nu/牛”) (2018), reż. Yang Ge – 5/10 (4,5)
357. „Martwe jaskółki” („Mertvye lastochki”) (2018), reż. Natalia Pershina – 6/10 (5,5)
358. „Z ojca na syna” („Van Pao-te”) (2018), reż. Ya-chuan Hsiao – 6/10 (6,5)
359. „Młodość” („Fang hua”) (2017), reż. Xiaogang Feng – 7/10 (6,5)
360. „Bractwo ostrzy: piekielna bitwa” („Xiu chun dao II: xiu luo zhan chang”) (2017), reż. Yang Lu – 7/10 (6,5)
361. „Mord” („Zan”) (2018), reż. Shin’ya Tsukamoto – 8/10 (8,5)
362. „Bractwo ostrzy” („Xiu chun dao”) (2014), reż. Yang Lu – ?/10 ()
363. „Cudowne chwile” („Mei li shi guang”) (2002), reż. Tso-chi Chang – ?/10 ()
364. „Podmiejskie ptaki” („Jiao qu de niao”) (2018), reż. Sheng Qiu – ?/10 ()
365. „Dukun” („Dukun”) (2006/2018), reż. Dain Said – ?/10 ()
366. „Śmiertelny paradoks” („Sha po lang: taam long” | „Saat po long: taam long”) (2017), reż. Wilson Yip – ?/10 ()

3.

[KINO] W planach między innymi:

3XX. „Moja babcia jest czarownicą” („Mo fa a ma”) (1998) (Sub), reż. Shaudi Wang – ?/10 ()
3XX. „Hotel nad rzeką” („Gangbyun Hotel”) (2018), reż. Sang-soo Hong – ?/10 ()
3XX. „Wyśniona kraina” („Huan tu”) (2018), reż. Siew Hua Yeo – ?/10 ()
3XX. „Podrzutki” („Podbrosy”) (2018), reż. Ivan I. Tverdovskiy – ?/10 ()
3XX. „Krwawa wyprawa” („Baiorensu Boija”) (2018) (Sub), reż. Ujicha – ?/10 ()
3XX. „Miłego dnia” („Hao ji le”) (2017) (Sub), reż. Jian Liu – ?/10 ()

3XX. „Samui Song” („Samui Song”) (2017), reż. Pen-ek Ratanaruang – ?/10 ()
3XX. „Song Lang” („Song Lang”) (2018), reż. Leon Le – ?/10 ()
3XX. „Belladonna smutku” („Kanashimi no Belladonna”) (1973) (Sub), reż. Eiichi Yamamoto – ?/10 ()
3XX. „Krew wilków” („Korô no chi”) (2018), reż. Kazuya Shiraishi – ?/10 ()
3XX. „Stacja Seul” („Seoulyeok”) (2016) (Sub), reż. Sang-ho Yeon – ?/10 ()

3XX. „Wdowy” („Widows”) (2018), reż. Steve McQueen – ?/10 ()
3XX. „Brzeg rzeki” („Ribâzu ejji”) (2018), reż. Isao Yukisada – ?/10 ()
3XX. „Umrzesz jutro” („Die Tomorrow”) (2017), reż. Nawapol Thamrongrattanarit – ?/10 ()

3XX. „Bezimienne ptaki” („Kanojo ga sono na wo shiranai toritachi”) (2017), reż. Kazuya Shiraishi – ?/10 ()

3XX. „Gentleman z rewolwerem” („The Old Man & the Gun”) (2018), reż. David Lowery – ?/10 ()
3XX. „Strażnik Dahufa” („Da Hu Fa”) (2017) (Sub), reż. Busifan (Zhigang Yang) – ?/10 ()
3XX. „Rok 1987” („1987”) (2017), reż. Joon-hwan Jang – ?/10 ()

3XX. „Touch Me Not” („Touch Me Not”) (2018), reż. Adina Pintilie – ?/10 ()
3XX. „Fantastyczne zwierzęta: Zbrodnie Grindelwalda” („Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald”) (2018), reż. David Yates – ?/10 ()
3XX. „Hashima” („Gun-ham-do”) (2017), reż. Seung-wan Ryoo – ?/10 ()
3XX. „Planeta Singli 2” („Planeta Singli 2”) (2018), reż. Sam Akina – ?/10 ()

3XX. „Styx” („Styx”) (2018), reż. Wolfgang Fischer – ?/10 ()
3XX. „Po drugiej stronie drzwi” („Druga strana svega”) (2017), reż. Mila Turajlić – ?/10 ()
3XX. „Kobieta idzie na wojnę” („Kona fer í stríð”) (2018), reż. Benedikt Erlingsson – ?/10 ()

3XX. „Ostatni rok” („Joleobban”) (2016) (Sub), reż. Deok-pyo Hong – ?/10 ()

Filmy obejrzane w kinie: ?.
Seans listopada: „” .
Drugi seans listopada: „” .
Trzeci seans listopada: „” .
Film listopada: „” .


Śpiąca królewna w „Listopadzie”.

Grudzień 2018

Filmy obejrzane w kinie: ?.
Seans grudnia: „” .
Drugi seans grudnia: „” .
Film grudnia: „” .

[img]
… w „.”.

Styczeń 2019

Filmy obejrzane w kinie: ?.
Seans stycznia: „” .
Drugi seans stycznia: „” .
Film stycznia: „” .

[img]
… w „.”.

Seriale:

Ash vs Evil Dead” (sezon 2 i 3).
Big Little Lies” (mini).
Chicago Fire” (sezon 5: odcinki 15-22 i sezon 6 na bieżąco).
Fear the Walking Dead” (sezon 2).
Mr. Robot” (sezon 2 i 3).
Orange Is the New Black” (sezon 4, 5 i 6).
The End of the F***ing World” (sezon 1).
This Is Us” (sezon 2).
The Big Bang Theory” (sezon 10).
The Crown” (sezon 1).
True Detective” (sezon 2).
Victoria” (sezon 2).
Vikings” (sezon 4: odcinki 11-20 i sezon 5).

Lista filmów obejrzanych w 2017 roku
Lista filmów obejrzanych w 2016 roku
Lista filmów obejrzanych w 2015 roku
Lista filmów obejrzanych w 2014 roku
Lista filmów obejrzanych w 2013 roku
Lista filmów obejrzanych w 2012 roku

Do obejrzenia:

„Legendarne amerykańskie pidżama party” („The Myth of the American Sleepover”) (2010), reż. David Robert Mitchell – ?/10 ()

„Inferno” („Inferno”) (1980), reż. Dario Argento – ?/10 ()
„Matka łez” („La terza madre”) (2007), reż. Dario Argento – ?/10 ()

„Moskwa nie wierzy łzom” („Moskva slezam ne verit”) (1980), reż. Vladimir Menshov – ?/10 ()
„Zawieście czerwone latarnie” („Da hong deng long gao gao gua”) (1991), reż. Yimou Zhang – ?/10 ()

„Apostoł” („Apostle”) (2018), reż. Gareth Evans – ?/10 ()
„22 lipca” („22 July”) (2018), reż. Paul Greengrass – ?/10 ()

„The Summit” („The Summit”) (2012), reż. Nick Ryan – ?/10 (?) [doc]
„Zaginiony” („The Wildest Dream”) (2010), reż. Anthony Geffen – ?/10 (?) [doc]
„Miracle on Everest” („Miracle on Everest”) (2008), reż. Jennifer Peedom – ?/10 (?) [doc]
„180 stopni na południe” („180° South”) (2010), reż. Chris Malloy – ?/10 (?) [doc]
„Zew ciszy” („The Beckoning Silence”) (2007), reż. Louise Osmond – ?/10 (?) [doc]
„Ślepy los” („Blindsight”) (2006), reż. Lucy Walker – ?/10 (?) [doc]
„Północna ściana” („Nordwand”) (2008), reż. Philipp Stölzl – ?/10 (?)
***** „Zimno” („Cold”) (2011), reż. Anson Fogel – ?/10 (?) [doc]

„Alicja już tu nie mieszka” („Alice Doesn’t Live Here Anymore”) (1974), reż. Martin Scorsese – ?/10 ()
„Mandy” („Mandy”) (2018), reż. Panos Cosmatos – ?/10 ()
„Powstrzymać mrok” („Hold the Dark”) (2018), reż. Jeremy Saulnier – ?/10 ()

„Wolne miasto” („Wolne miasto”) (1958), reż. Stanisław Różewicz – ?/10 ()
„Do widzenia, do jutra…” („Do widzenia, do jutra…”) (1960), reż. Janusz Morgenstern – ?/10 ()
„Trzeba zabić tę miłość” („Trzeba zabić tę miłość”) (1972), reż. Janusz Morgenstern – ?/10 ()
„Jowita” („Jowita”) (1967), reż. Janusz Morgenstern – ?/10 ()
„Popiół i diament” („Popiół i diament”) (1958), reż. Andrzej Wajda – ?/10 ()
„Rękopis znaleziony w Saragossie” („Rękopis znaleziony w Saragossie”) (1964), reż. Wojciech Jerzy Has – ?/10 ()
„Sanatorium pod Klepsydrą” („Sanatorium pod Klepsydrą”) (1973), reż. Wojciech Jerzy Has – ?/10 ()
„Salto” („Salto”) (1965), reż. Tadeusz Konwicki – ?/10 ()
„Ostatni dzień lata” („Ostatni dzień lata”) (1958), reż. Tadeusz Konwicki – ?/10 ()
„Matka Joanna od Aniołów” („Matka Joanna od Aniołów”) (1961), reż. Jerzy Kawalerowicz – ?/10 ()
„Austeria” („Austeria”) (1982), reż. Jerzy Kawalerowicz – ?/10 ()
„Eroica” („Eroica”) (1957), reż. Andrzej Munk – ?/10 ()

„Polegaj na mnie” („Lean on Pete”) (2017), reż. Andrew Haigh – ?/10 ()
„Sprawa Kramerów” („Kramer vs. Kramer”) (1979), reż. Robert Benton – ?/10 ()
„Kochankowie na moście” („Les amants du Pont-Neuf”) (1991), reż. Leos Carax – ?/10 ()
„Zabijam gigantów” („I Kill Giants”) (2017), reż. Anders Walter – ?/10 ()
„Pejzaż we mgle” („Topio stin omichli”) (1988), reż. Theodoros Angelopoulos – ?/10 ()
„Nad rzeką, której nie ma” („Nad rzeką, której nie ma”) (1991), reż. Andrzej Barański – ?/10 ()
„Wściekły byk” („Raging Bull”) (1980), reż. Martin Scorsese – ?/10 ()
„Opiekun” („The Fundamentals of Caring”) (2016), reż. Rob Burnett – ?/10 ()
„Słudzy diabła” („Pengabdi Setan”) (2017), reż. Joko Anwar – ?/10 ()
„Niepoczytalna” („Unsane”) (2018), reż. Steven Soderbergh – ?/10 ()

„Heartbreaker. Licencja na uwodzenie” („L’arnacoeur”) (2010), reż. Pascal Chaumeil – ?/10 ()
„Dobry rok” („A Good Year”) (2006), reż. Ridley Scott – ?/10 ()
„Utalentowany pan Ripley” („The Talented Mr. Ripley”) (1999), reż. Anthony Minghella – ?/10 ()
„Nie mów nikomu” („Ne le dis à personne”) (2006), reż. Guillaume Canet – ?/10 ()
„Rozumiemy się bez słów” („La famille Bélier”) (2014), reż. Eric Lartigau – ?/10 ()

„Genialny klan” („The Royal Tenenbaums”) (2001), reż. Wes Anderson – ?/10 () [P]
„Podwodne życie ze Stevem Zissou” („The Life Aquatic with Steve Zissou”) (2004), reż. Wes Anderson – ?/10 ()
„Fantastyczny Pan Lis” („Fantastic Mr. Fox”) (2009), reż. Wes Anderson – ?/10 ()

„Dyliżans” („Stagecoach”) (1939), reż. John Ford – ?/10 ()
„Winchester ’73” („Winchester ’73”) (1950), reż. Anthony Mann – ?/10 ()
„Dzika banda” („The Wild Bunch”) (1969), reż. Sam Peckinpah – ?/10 ()

„Krwawy sport” („Bloodsport”) (1988), reż. Newt Arnold – ?/10 () [P]
„Kickboxer” („Kickboxer”) (1989), reż. Mark DiSalle, David Worth – ?/10 () [P]
„Nirvana” („Nirvana”) (1997), reż. Gabriele Salvatores – ?/10 ()

„The Breadwinner” („The Breadwinner”) (2016) (Sub), reż. Nora Twomey – ?/10 ()
„Okna” („La finestra di fronte”) (2003), reż. Ferzan Özpetek – ?/10 ()
„Dina” („Dina”) (2017), reż. Antonio Santini, Dan Sickles – ?/10 () [doc]

„Kaligula” („Caligola”) (1979), reż. Tinto Brass, Bob Guccione, Giancarlo Lui – ?/10 ()
„Kaligula i Messalina” („Caligula et Messaline”) (1981), reż. Bruno Mattei, Antonio Passalia – ?/10 ()
„Salo, czyli 120 dni Sodomy” („Salò o le 120 giornate di Sodoma”) (1975), reż. Pier Paolo Pasolini – ?/10 ()

„Noc iguany” („The Night of the Iguana”) (1964), reż. John Huston – ?/10 ()
„Daphne” („Daphne”) (2017), reż. Peter Mackie Burns – ?/10 ()

„Corpo celeste” („Corpo celeste”) (2011), reż. Alice Rohrwacher – ?/10 ()
„Cuda” („Le meraviglie”) (2014), reż. Alice Rohrwacher – ?/10 ()
„Wszyscy ludzie prezydenta” („All the President’s Men”) (1976), reż. Alan J. Pakula – ?/10 ()

„Sauna” („Sauna”) (2008), reż. Antti-Jussi Annila – ?/10 ()
„Baskin” („Baskin”) (2015), reż. Can Evrenol – ?/10 ()
„Thale” („Thale”) (2012), reż. Aleksander Nordaas – ?/10 ()
„In Fear” („In Fear”) (2013), reż. Jeremy Lovering – ?/10 ()
„Z lasu” („The Woods”) (2015), reż. Corin Hardy – ?/10 ()
„Welp” („Welp”) (2014), reż. Jonas Govaerts – ?/10 ()

„Blame!” („Blame!”) (2017), reż. Hiroyuki Seshita – ?/10 ()
„Nic doustnie” („Nil by Mouth”) (1997), reż. Gary Oldman – ?/10 ()
„Żona dla Rip Van Winkle” („Rippu Van Winkuru no hanayome”) (2016), reż. Shunji Iwai – ?/10 ()
„Wilgotni kochankowie” („Koibito-tachi wa nureta”) (1973), reż. Tatsumi Kumashiro – ?/10 ()
„Człowiek z Tokio | Tokyo Drifter” („Tokyo nagaremono”) (1966), reż. Seijun Suzuki – ?/10 ()
„Pieskie popołudnie” („Dog Day Afternoon”) (1975), reż. Sidney Lumet – 8/10 () [P]

„Matka” („Madeo”) (2009), reż. Joon-ho Bong – ?/10 ()
„Nocturama” („Nocturama”) (2016), reż. Bertrand Bonello – ?/10 ()
„Somewhere. Między miejscami” („Somewhere”) (2010), reż. Sofia Coppola – ?/10 ()
„Pręgi” („Pręgi”) (2004), reż. Magdalena Piekorz – ?/10 ()
„Linia życia” („Flatliners”) (1990), reż. Joel Schumacher – ?/10 ()
„Przebudzenie” („Equals”) (2015), reż. Drake Doremus – ?/10 ()
„Listy martwego człowieka” („Pisma myortvogo cheloveka”) (1986), reż. Konstantin Lopushanskiy – ?/10 ()
„Namiętność Kate” („Keetje Tippel”) (1975), reż. Paul Verhoeven – ?/10 ()
„Żołnierz Orański” („Soldaat van Oranje”) (1977), reż. Paul Verhoeven – ?/10 ()

„Wielkie kłamstewka” („Big Little Lies”) (2017), reż. Jean-Marc Vallée – ?/10 () [mini]
„Długa noc” („The Night Of”) (2016), reż. Steven Zaillian, James Marsh – ?/10 () [mini]
„Anioły w Ameryce” („Angels in America”) (2003), reż. Mike Nichols – ?/10 () [mini]
„Pot i łzy” („Flesh and Bone”) (2017), reż. David Michôd, Joshua Marston, Stefan Schwartz, Nelson McCormick, Adam Davidson, Sam Miller, Alik Sakharov – ?/10 () [mini]
„Kto się odważy” („Show Me a Hero”) (2017), reż. Paul Haggis – ?/10 () [mini]

„Fanny i Aleksander” („Fanny och Aleksander”) (1982), reż. Ingmar Bergman – ?/10 (?)
„Ran” („Ran”) (1975), reż. Akira Kurosawa – ?/10 (?)
„Rashomon” („Rashômon”) (1950), reż. Akira Kurosawa – ?/10 (?)
„Tron we krwi” („Kumonosu-jô”) (1957), reż. Akira Kurosawa – ?/10 ()
„Bunt” („Jôi-uchi: Hairyô tsuma shimatsu”) (1967), reż. Masaki Kobayashi – ?/10 (?)
„Piętno śmierci” („Ikiru”) (1952), reż. Akira Kurosawa – ?/10 ()
„Porozmawiajmy o kobietach” („Carnal Knowledge”) (1971), reż. Mike Nichols – ?/10

„Więzienny eksperyment” („The Stanford Prison Experiment”) (2015), reż. Kyle Patrick Alvarez – ?/10 (?)

„Zagubiona autostrada” („Lost Highway”) (1997), reż. David Lynch – ?/10 (?)
„Dyktator” („The Great Dictator”) (1940), reż. Charles Chaplin – ?/10

„Takie nasze życie” („In This Our Life”) (1942), reż. John Huston – ?/10 (?)

„Certain Women” („Certain Women”) (2016), reż. Kelly Reichardt – ?/10 (?)
„Cameraperson” („Cameraperson”) (2016), reż. Kirsten Johnson – ?/10 (?)
„Évolution” („Évolution”) (2015), reż. Lucile Hadžihalilović – ?/10 (?)
„O.J.: Made in America” („O.J.: Made in America”) (2016), reż. Ezra Edelman – ?/10 (?) [doc]
„O Ornitólogo” („O Ornitólogo”) (2016), reż. João Pedro Rodrigues – ?/10 (?)
„Neruda” („Neruda”) (2016), reż. Pablo Larraín – ?/10 (?)

„Annie Hall” („Annie Hall”) (1977), reż. Woody Allen – 8/10 [P]
„Potop” („Potop”) (1974), reż. Jerzy Hoffman – 10/10 (10) [P]

„Pragnienie” („Bakjwi”) (2009), reż. Chan-wook Park – ?/10 ()
„Mei ren yu” („Mei ren yu”) (2016), reż. Stephen Chow – ?/10 (?)
„Battle Royale” („Batoru rowaiaru”) (2000) (Director’s Cut), reż. Kinji Fukasaku – ?/10 (?)
„Morze Żółte” („Hwanghae”) (2010), reż. Hong-jin Na – ?/10 () [P]
„Teraz dobrze, wtedy źle” („Ji-geum-eun-mat-go-geu-ddae-neun-teul-li-da”) (2015), reż. Sang-soo Hong – ?/10 ()
„Szczekające psy nigdy nie gryzą” („Flandersui gae”) (2000), reż. Joon-ho Bong – ?/10 ()
„Tokyo!” („Tokyo!”) (2000), reż. Joon-ho Bong, Leos Carax, Michel Gondry – ?/10 ()

„Milczenie” („Chinmoku”) (1971), reż. Masahiro Shinoda – ?/10 ()
„Gwiazdy na ziemi” („Taare Zameen Par”) (2007), reż. Aamir Khan – ?/10 ()
„Cudowny dzień” („A Perfect Day”) (2015), reż. Fernando León de Aranoa – ?/10 ()
„9 życie Louisa Draxa” („The 9th Life of Louis Drax”) (2016), reż. Alexandre Aja – ?/10 (?)
„Paryż 05:59” („Théo et Hugo dans le même bateau”) (2016), reż. Olivier Ducastel, Jacques Martineau – ?/10 (?)
„Wujek Boonmee, który umie przywołać swoje przeszłe wcielenia” („Loong Boonmee raleuk chat”) (2010), reż. Apichatpong Weerasethakul – ?/10
„Choroba tropikalna” („Sud pralad”) (2004), reż. Apichatpong Weerasethakul – ?/10
„Światło stulecia” („Sang sattawat”) (2006), reż. Apichatpong Weerasethakul – ?/10

„Antena” („Antenna”) (2016), reż. Arik Rothstein – ?/10 (?)
„Tancerz” („Dancer”) (2016), reż. Steven Cantor – ?/10 (?) [doc]

„Słodko-gorzkie życie” („Dalkomhan insaeng”) (2005), reż. Jee-woon Kim – ?/10 (?)
„Opowieść o dwóch siostrach” („Janghwa, Hongryeon”) (2003), reż. Jee-woon Kim – ?/10 (?)

„Maelström” („Maelström”) (2000), reż. Denis Villeneuve – ?/10 (?)
„Politechnika” („Polytechnique”) (2009), reż. Denis Villeneuve – ?/10 (?)

„Dzisiejsze czasy” („Modern Times”) (1936), reż. Charles Chaplin – ?/10 (?)
„Życie jest piękne” („La vita è bella”) (1997), reż. Roberto Benigni – ?/10 (?)
„Pianista” („The Pianist”) (2002), reż. Roman Polański – ?/10 (?)
„400 batów” („Les quatre cents coups”) (1959), reż. François Truffaut – ?/10 ()

„Opieka domowa” („Domácí péče”) (2015), reż. Slávek Horák – ?/10 (?)
„Nieprawi” („Ilegitim”) (2016), reż. Adrian Sitaru – ?/10 ()
„Kalifornia” („Califórnia”) (2015), reż. Marina Person – ?/10 (?)
„Safari” („Safari”) (2016), reż. Ulrich Seidl – ?/10 () [doc]
„Renegaci” („Renegades”) (2017), reż. Steven Quale – ?/10 ()
„Boso po ściernisku” („Po strništi bos”) (2017), reż. Jan Svěrák – ?/10 ()
„Trzecia żona” („Nguoi Vo Ba”) (2018), reż. Ash Mayfair – ?/10 ()

Ulubione sceny roku:

– scena nad rzeką w „Tamtych dniach, tamtych nocach”
– taniec Eliotta w „Alex Strangelove”

Trendy 2017/2018:

– Wielkopaństwo („Madame”, „Happy End”).
– Kino LGBT dla nastolatków („Love, Simon”, „Alex Strangelove”, „”, „”).
– Banda Mansona („”, „”, „”, „”).


– Filmy („”, „”, „”, „”).

Tradycyjnie polecam przede wszystkim filmy ocenione od 6,5 do 10, a zniechęcam do tych od 1 do 3.

Kolejna lista [będzie] dostępna tutaj: https://esotericsurgery.wordpress.com/2019/01/01/filmy-obejrzane-w-2019-roku/

Reklamy

Dodaj komentarz

Filed under Film

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.